Mosty Záboří
Železniční mostní provizoria
Komorové nosníky

Tyto konstrukce patří mezi nejčastěji používaná provizoria. Využívají se především k provizornímu přemostění stavby, v případě nutnosti nového založení mostu nebo v případě povodní, které znemožní provoz na železniční trati.

Výhodou komorových nosníků je především rychlá montáž a možnost využití i na trati v oblouku. Nabízíme provizoria v rozpětí 12–30 m. Při splnění podmínek je maximální povolená rychlost vlakové soupravy až 50 km/h. Tato provizoria lze použít i v koleji s převýšením do hodnoty 75 mm.

Mosty Záboří - Fragment
Mosty Záboří - Modulární mostní provizoria
Rozpětí až 30 m
Díky širokému portfoliu železničních mostních provizorií jsme schopni zajistit během rekonstrukcí mostů a přejezdů provoz v celkové délce až 30 metrů. Tuto maximální délku lze dosáhnout s použitím komorových nosníků.
Přechodnost 1xUIC
Naše provizoria vyhovují přísným českým i evropským normám pro bezpečný provoz na železničních tratích. Klademe maximální důraz na bezpečnost a splněním těchto kritérií minimalizujeme dopravní omezení po dobu rekonstrukcí.
Rychlost až 50 km/h
Maximální pojezdová rychlost na železničních provizoriích závisí na typu a charakteristice nosné konstrukce. V případě komorových nosníků a trati v oblouku je maximální povolená rychlost až 50 km/h.
Dvojčité nosníky

Jsou charakteristické malou konstrukční výškou a přímým uložením koleje. Některé druhy těchto provizorií jsou rozebíratelné a umožňují montáž přímo za provozu (během dopravního klidu), kdy není nutná samotná demontáž koleje.

Toto řešení je vhodné zejména pro zesílení kolejnice v případě podemletí vodou nebo opravy či údržby menšího rozsahu. Rozpětí provizorií se pohybuje od 4,2 do 16 m. Při splnění podmínek je maximální pojízdná rychlost až 50 km/h. Tato provizoria lze použít i v koleji s max. převýšením do 60 mm.

Mosty Záboří - Fragment
Mosty Záboří - Modulární mostní provizoria
Volné nosníky

Hlavní výhodou provizorií tvořených volnými nosníky, které jsou horizontálně a vertikálně spřaženy, je především využití ve špatně přístupném terénu či možnost reagovat na atypické konstrukční požadavky vycházející z konkrétního projektu.

Mohou mít výšku 600, 750 nebo 1000 mm a délku až 18 m. Mostovku tvoří pražce upevněné k nosníkům. Maximální rychlost pojíždění u přímé trati nebo v oblouku je při splnění podmínek až 30 km/h. Tato provizoria lze přitom použít i v koleji s převýšením do hodnoty 30 mm.

Mosty Záboří - Fragment
Mosty Záboří - Modulární mostní provizoria