Tyto konstrukce patří mezi nejčastěji používaná provizoria. Využívají se především k provizornímu přemostění stavby, v případě nutnosti nového založení mostu nebo v případě povodní, které znemožní provoz na železniční trati.
Výhodou komorových nosníků je především rychlá montáž a možnost využití i na trati v oblouku. Nabízíme provizoria v rozpětí 12–30 m. Při splnění podmínek je maximální povolená rychlost vlakové soupravy až 50 km/h. Tato provizoria lze použít i v koleji s převýšením do hodnoty 75 mm.
Jsou charakteristické malou konstrukční výškou a přímým uložením koleje. Některé druhy těchto provizorií jsou rozebíratelné a umožňují montáž přímo za provozu (během dopravního klidu), kdy není nutná samotná demontáž koleje.
Toto řešení je vhodné zejména pro zesílení kolejnice v případě podemletí vodou nebo opravy či údržby menšího rozsahu. Rozpětí provizorií se pohybuje od 4,2 do 16 m. Při splnění podmínek je maximální pojízdná rychlost až 50 km/h. Tato provizoria lze použít i v koleji s max. převýšením do 60 mm.
Hlavní výhodou provizorií tvořených volnými nosníky, které jsou horizontálně a vertikálně spřaženy, je především využití ve špatně přístupném terénu či možnost reagovat na atypické konstrukční požadavky vycházející z konkrétního projektu.
Mohou mít výšku 600, 750 nebo 1000 mm a délku až 18 m. Mostovku tvoří pražce upevněné k nosníkům. Maximální rychlost pojíždění u přímé trati nebo v oblouku je při splnění podmínek až 30 km/h. Tato provizoria lze přitom použít i v koleji s převýšením do hodnoty 30 mm.